Pepa Pig's stories

INNOWACJA

PEPA PIG STORIES- opowiadanie historyjek w języku angielskim z bohaterami Świnki Pepy

 

     Dzieci przejawiają naturalną potrzebę komunikowania się z innymi, dzielenia się własnymi opiniami po wysłuchaniu historyjek obrazkowych. Słuchanie historyjek ma ogromne znaczenie w rozwijaniu umiejętności wypowiedzi, gdyż w naturalny sposób pobudza do mówienia. Dzieci identyfikując się z bohaterami, wydarzeniami, sytuacjami mają naturalną potrzebę opowiedzieć o tym, co czują i sądzą na temat zaprezentowanych w bajce postaw bohaterów, wydarzeń, poprzez co szbyciej przyswajają nowe słówka.

Dzieci w wieku przedszkolnym lubią słuchać tej samej opowieści wiele razy. Nie tracą przy tym zainteresowania tekstem, wręcz przeciwnie, wielokrotne słuchanie daje możliwość zrozumienia więcej niż poprzednim razem a jednocześnie zwiększa poczucie własnej wartości, pewności siebie, obniża lęk przed niepowodzeniem i tym co nieznane.

 

Grupy: 3-4 latki

 

nauczyciel języka angielskiego: Anna Starczyk

 

Data rozpoczęcia innowacji: wrzesień 2023

 

 Cel główny: rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim poprzez czytanie ciekawych opowiadań Świnki Pepy

 

 Cele szczegółowe:

 

Dziecko:

 

  • rozbudza pase do nauki języka obcego

  • poszerza zakres słownictwa

  • rozwija poczucie własnej wartości oraz wiary we własne możliwości

  • kształtuje kreatywność i umiejętność twórczego myślenia

  • rozwija umiejętności rozpoznawania, rozumienia i nazywania emocji i uczuć własnych i innych

  • poznaje kultuję i zwyczaje innego kraju

  • efektywnie spędza wolny czas

  • poznaje literaturę obcojęzyczną

     

    Metody:

     

    • narracyjna (storytelling)

    • reagowania ciałem - Total Physical Response (TPR)

    • czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań do wykonania

    • oglądowe: pokaz i obserwacja, przykład osobisty nauczyciela, ilustracje, bajki

     

     

    Podstawowym założeniem prezentowanej innowacji będzie nauka języka angielskiego z wykorzystaniemkolekcji książeczek Świnki Pepy  oraz prostych rymowanek zawierających podstawowe słownictwo i wyrażenia z wybranej tematyki.

    Moje działania oparte będą na:

  • zapoznawaniu dzieci z wybranymi pozycjami literatury anglojęzycznej wg schematu pracy z tekstem metodą storytelling;
  • nauce prostych rymowanek ilustrowanych za pomocą zabaw paluszkowych oraz metod Storytelling i TPR (reagowania całym ciałem);
  • tworzeniu słownika obrazkowego;
  • tworzeniu prac plastycznych inspirowanych literaturą;
  • rozwiązywaniu kart pracy związanych tematycznie z wprowadzanymi treściami;
  • wplataniu elementów języka angielskiego (piosenki, wiersze, rymowanki) podczas wybranych uroczystości grupowych.