Pepa Pig's stories
INNOWACJA
PEPA PIG STORIES- opowiadanie historyjek w języku angielskim z bohaterami Świnki Pepy
Dzieci przejawiają naturalną potrzebę komunikowania się z innymi, dzielenia się własnymi opiniami po wysłuchaniu historyjek obrazkowych. Słuchanie historyjek ma ogromne znaczenie w rozwijaniu umiejętności wypowiedzi, gdyż w naturalny sposób pobudza do mówienia. Dzieci identyfikując się z bohaterami, wydarzeniami, sytuacjami mają naturalną potrzebę opowiedzieć o tym, co czują i sądzą na temat zaprezentowanych w bajce postaw bohaterów, wydarzeń, poprzez co szbyciej przyswajają nowe słówka.
Dzieci w wieku przedszkolnym lubią słuchać tej samej opowieści wiele razy. Nie tracą przy tym zainteresowania tekstem, wręcz przeciwnie, wielokrotne słuchanie daje możliwość zrozumienia więcej niż poprzednim razem a jednocześnie zwiększa poczucie własnej wartości, pewności siebie, obniża lęk przed niepowodzeniem i tym co nieznane.
Grupy: 3-4 latki
nauczyciel języka angielskiego: Anna Starczyk
Data rozpoczęcia innowacji: wrzesień 2023
Cel główny: rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim poprzez czytanie ciekawych opowiadań Świnki Pepy
Cele szczegółowe:
Dziecko:
-
rozbudza pase do nauki języka obcego
-
poszerza zakres słownictwa
-
rozwija poczucie własnej wartości oraz wiary we własne możliwości
-
kształtuje kreatywność i umiejętność twórczego myślenia
-
rozwija umiejętności rozpoznawania, rozumienia i nazywania emocji i uczuć własnych i innych
-
poznaje kultuję i zwyczaje innego kraju
-
efektywnie spędza wolny czas
-
poznaje literaturę obcojęzyczną
Metody:
-
narracyjna (storytelling)
-
reagowania ciałem - Total Physical Response (TPR)
-
czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań do wykonania
-
oglądowe: pokaz i obserwacja, przykład osobisty nauczyciela, ilustracje, bajki
Podstawowym założeniem prezentowanej innowacji będzie nauka języka angielskiego z wykorzystaniemkolekcji książeczek Świnki Pepy oraz prostych rymowanek zawierających podstawowe słownictwo i wyrażenia z wybranej tematyki.
Moje działania oparte będą na:
-
- zapoznawaniu dzieci z wybranymi pozycjami literatury anglojęzycznej wg schematu pracy z tekstem metodą storytelling;
- nauce prostych rymowanek ilustrowanych za pomocą zabaw paluszkowych oraz metod Storytelling i TPR (reagowania całym ciałem);
- tworzeniu słownika obrazkowego;
- tworzeniu prac plastycznych inspirowanych literaturą;
- rozwiązywaniu kart pracy związanych tematycznie z wprowadzanymi treściami;
- wplataniu elementów języka angielskiego (piosenki, wiersze, rymowanki) podczas wybranych uroczystości grupowych.