Wiosna na łące
19.05.2020r.
Drogi Rodzicu i Kochane ,,Niedźwiadki"
Proszę przygotujcie:
- kołatkę lub dwa drewniane klocki
- trójkąt lub łyżeczkę i szklankę
- ilustracje owadów i łąk
- kartkę A4
- farby plakatowe w różnych kolorach
- pudełko patyczków kosmetycznych
1. ,,Na łące" - zabawa ruchowa
Dziecko reaguje na sygnał dźwiękowy :
- dźwięk kołatki (można wykorzystać dwa drewniane klocki) - skaczą jak żabki
- dźwięk trójkąta (można wykorzystać łyżeczkę i szklankę)
- fruwają jak motylki z rozpostartymi skrzydłami.
2. ,,Mieszkańcy łąki" - rozmowa na temat owadów, które zamieszkują łąkę.
Zapraszam do obejrzenia filmu na youtube: ,,Wędrówki Skrzata Borówki" - odc. 3 - Łąka
Na podstawie ilustracji oraz własnych doświadczeń przyrodniczych wspólnie omawiamy wygląd poszczególnych owadów, ich kolorystykę, sposób poruszania się (biedronki, mrówki, motyle, koniki polne, pszczoła, bąk, świerszcz)
3. ,,Jak oni śpiewają" - wysłuchanie nagrania odgłosów niektóych owadów, które można znaleźć na youtube. (świerszcz, pasikonik, pszczoły).
4. ,,Moja łąka" - praca plastyczna.
Kartkę dzielimy ołówkiem na dwie części. Dzieci maczają patyczki w farbie i malują kropkami kwiaty na dole kartki i owady na górze kartki. Przy zmianie koloru biorą nowy patyczek. Po skończonej pracy, proszę umyjcie ręce.
5. ,,Pająk i muchy" - zabawa ruchowa
Dzieci biegają po sali, bzykają jak muchy: bzzzz... w rogu pomieszczenia, w swojej pajęczynie z obręczy czyha pająk, na hasło nauczyciela: ,,Rak, dwa, trzy, pająk patrzy!" - wszystkie muchy za-stygają w bezruchu - pająk spaceruje między nimi i jeśli którekolwiek z dzieci się poruszy albo zaśmieje, zabiera je do pajęczyny.
ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY !