Wiosna na łące

19.05.2020r.

Drogi Rodzicu i Kochane ,,Niedźwiadki"

 

Proszę przygotujcie:

- kołatkę lub dwa drewniane klocki

- trójkąt lub łyżeczkę i szklankę

- ilustracje owadów i łąk

- kartkę A4

- farby plakatowe w różnych kolorach

- pudełko patyczków kosmetycznych

1. ,,Na łące" - zabawa ruchowa

Dziecko reaguje na sygnał dźwiękowy :

- dźwięk kołatki (można wykorzystać dwa drewniane klocki) - skaczą jak żabki

- dźwięk trójkąta (można wykorzystać łyżeczkę i szklankę)

- fruwają jak motylki z rozpostartymi skrzydłami.

 

2. ,,Mieszkańcy łąki" - rozmowa na temat owadów, które zamieszkują łąkę.

Zapraszam do obejrzenia filmu na youtube: ,,Wędrówki Skrzata Borówki" - odc. 3 - Łąka

Na podstawie ilustracji oraz własnych doświadczeń przyrodniczych wspólnie omawiamy wygląd poszczególnych owadów, ich kolorystykę, sposób poruszania się (biedronki, mrówki, motyle, koniki polne, pszczoła, bąk, świerszcz)

 

3. ,,Jak oni śpiewają" - wysłuchanie nagrania odgłosów niektóych owadów, które można znaleźć na youtube. (świerszcz, pasikonik, pszczoły).

 

4. ,,Moja łąka" - praca plastyczna.

Kartkę dzielimy ołówkiem na dwie części. Dzieci maczają patyczki w farbie i malują kropkami kwiaty na dole kartki i owady na górze kartki. Przy zmianie koloru biorą nowy patyczek. Po skończonej pracy, proszę umyjcie ręce.

 

5. ,,Pająk i muchy" - zabawa ruchowa

Dzieci biegają po sali, bzykają jak muchy: bzzzz... w rogu pomieszczenia, w swojej pajęczynie z obręczy czyha pająk, na hasło nauczyciela: ,,Rak, dwa, trzy, pająk patrzy!" - wszystkie muchy za-stygają w bezruchu - pająk spaceruje między nimi i jeśli którekolwiek z dzieci się poruszy albo zaśmieje, zabiera je do pajęczyny.

 

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY !