Zadania na środę 24.06.2020
Burza
Zadanie 1
- Posłuchaj proszę zagadki
Burza Marcin Przewoźniak
Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają
I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.
Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).
- Latem bardzo często zdarzają się burze. Chciałabym abyś dzisiaj przypomniał/ła sobie jak należy zachować się podczas burzy.
ZAPAMIĘTAJ
Podczas burzy (zasady ogólne):
– należy unikać wysokich obiektów;
– nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami;
– należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu;
– nie wolno rozmawiać przez telefon komórkowy.
- Jak należy zachować się podczas burzy, gdy jesteśmy w domu?
Pozamykać okna, wyłączyć: telewizor, komputer, radio, nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie.
- Co należy zrobić, gdy burza zaskoczy nas poza domem?
– Schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini, w aucie itp.
– Co chroni budynki przed uderzeniem pioruna? (piorunochron)
– Czego należy unikać podczas burzy? (nie wolno chować się pod drzewami).
Zadanie 2
- „Skąd się bierze burza?” – zabawa badawcza.
Obejrzycie proszę uważnie doświadczenie. Zauważycie przepływ prądu, który powstaje w wyniku pocierania balonika o motek wełny. W ten sposób tworzą się ładunki elektryczne – prąd, i pojawia się iskra, którą można porównać do małej błyskawicy.
- Gdy jest burza w domu jesteś bezpieczny/na - nie bój się. Posłuchaj piosenki.
- Pobaw się proszę przy znanej Ci dobrze zabawie "Błyskawica, grzmot". Zaśpiewaj piosenkę:
Pada deszczyk, pada deszczyk,
Wieje, wieje wiatr.
Pada deszczyk, pada deszczyk,
Wieje, wieje wiatr.
Błyskawica, grzmot,
Błyskawica, grzmot,
A na niebie kolorowa tęcza.
Błyskawica, grzmot,
Błyskawica, grzmot,
A na niebie kolorowa tęcza.
Praca z KP4.40b – kolorowanie mozaiki zgodnie z kodem.
Praca z KP4.41b – uzupełnianie ilustracji symbolami pogody, czytanie globalne nazw dni tygodnia.