Zadania na poniedziałek 22.06.2020

  Kolory lata
Kącik „Mój dzień”
  • Na początek zastanów się i odpowiedz na pytania:

Jaką mamy porę roku? Zauważ, że pora roku uległa zmianie. Nareszcie mamy lato. Powiedz proszę jaka pora roku właśnie się skończyła? Jaka pora roku będzie po lecie?

Jaki mamy miesiąc? Jaki miesiąc był przed czerwcem?

Jaki mamy dzień tygodnia? Jaki dzień tygodnia był wczoraj? Jaki będzie jutro?

Jeśli dzisiaj mamy 22 czerwiec to który był wczoraj? Który będzie jutro?

 

  • Spójrz przez okno i powiedz jaka jest pogoda?

Jest ciepło czy zimo?, czy mamy jakieś opady?, czy świeci słoneczko?, czy widzisz chmury, jeśli tak, to jak one wyglądają? Czy wieje wiatr? Czy zaobserwowałeś/łaś jeszcze jakieś inne zjawiska atmosferyczne?

 

  • Jeśli znasz już odpowiedź na wszystkie pytania proszę zaśpiewaj piosenkę, tak jak śpiewaliśmy codziennie rano w przedszkolu.

„Mamy lato, mamy lato, miesiąc czerwiec, miesiąc czerwiec, dziś jest poniedziałek, dziś jest poniedziałek, dzień ..., dzień ...” (dziecko śpiewa na melodię piosenki „Panie Janie…”).

  • Sprawdź teraz proszę swoją znajomość nazw dni tygodnia, ich kolejności oraz umiejętności czytania. Powodzenia 

https://learningapps.org/view1282304

 

Zadanie 1
  •  Posłuchaj uważnie piosenki i zastanów się, w jakim miejscu – zgodnie z piosenką – można spotkać lato.

 

https://youtu.be/MaKPsYlzQkY

 

 

 

Zadanie 2
  • Zabawa „Poranny trening śpiewu ptaków”

Na pewno słyszałeś/łaś jak pięknie śpiewają teraz ptaki, zwłaszcza wczesnym rankiem. W tej zabawie będziesz udawać ptaki, które ćwiczą głos przed porannym śpiewem. Mama lub Tata za pomocą określonych gestów pokaże Ci jakie masz wydobywać dźwięki:
– wysoko uniesiona ręka – wysoko: Pi, pi, pi…;
– zataczanie koła palcem wskazującym: Trr… na różnych wysokościach;
– rytmiczne poruszanie palcem wskazującym rytmicznie: Czy, czy, czy…;
– falisty ruch ręką: Fi ju, fi ju, fi ju… na różnych wysokościach.

 

Obejrzyj proszę uważnie film edukacyjny, który opisuje jak wygląda najcieplejsza pora roku w Polsce, czyli lato. To najintensywniejszy okres dla przyrody – dla roślin i dla zwierząt. Film przedstawia co podczas lata robią zwierzęta – ptaki (np. bociany), owady (np. motyle, pszczoły), ssaki (np. wiewiórki, jeże, dziki). Po obejrzeniu filmu spróbuj odpowiedzieć na pytania zamieszczone poniżej.

 

 https://youtu.be/-VbbJIqfcgA 

 

  • Ile mamy pór roku? Wymień je proszę wszystkie po kolei.
  • Którego czerwca przypada pierwszy dzień lata? Czym ten dzień się charakteryzuje?
  • Jaki ptak zimujący w ciepłych krajach przyleciał do Polski?
  • Co bociany robią latem w naszym kraju?
  • Jakie inne zwierzęta wychowują swoje młode potomstwo latem?
  •  Co robią latem pszczoły, trzmiele i motyle?
  • Jakie owoce i warzywa rosną w sadach i ogrodach?
  • Jak nazywają się letnie ferie?
  • Gdzie możemy spędzić wakacje w Polsce?
  • Co możemy robić nad morzem?
  • Co możemy robić w górach?
  • Jak możemy spędzić lato w mieście?
  • Co musimy wiedzieć wybierając się do lasu?
  • Jaki owoc dojrzewający pod koniec lata zwiastuje jego niedługi koniec?

Zapamiętaj nowe słowo "żniwa" - są to prace w polu, podczas któych rolnicy zbierają zboża (żyto, pszenicę, jęczmień, owies).

Żelazo zwiększa swoją wielkość pod wpływem wysokiej temperatury (gdy jest bardzo gorąco) a asfalt, z którego zbudowane są drogi robi się miękki.

 

Praca z KP4.39a – poznanie znaczenia niektórych przysłów i związków frazeologicznych. Rodzic odczytuje zdania:
1. Mieć dwie lewe ręce; 2. Mieć muchy w nosie; 3. Siedzieć jak na szpilkach; 4. Spać jak kamień. Dziecko wpisuje obok obrazków numery właściwych zdań. Następnie dziecko odczytuje zdania z poznanych liter, wpisuje numer obrazka, który ilustruje dane zdanie. Na koniec ilustrują przysłowie „Myśleć o niebieskich migdałach.

 

Mieć dwie lewe ręce – być leniwym i nie mieć chęci do żadnej pracy.

Mieć muchy w nosie – być w złym humorze bez wyraźnego powodu.

Siedzieć jak na szpilkach – bardzo się denerwować, niecierpliwić. 

Spać jak kamień – spać mocnym, głębokim snem, z którego trudno wybudzić.  

 

Praca z KP4.39b – poruszanie się zgodnie z kodem, kolorowanie obrazków.