Tęcza po deszczu - środa
Zadanie 1.
Posłuchajcie piosenki, zapamiętajcie jakie bawry tworzy tęcza.
Zadanie 2.
Przypomnijcie mi proszę nazwy kolorów, które tworzą tęczą w odpowiedniej kolejności.
Określcie głoskę jaką słyszycie na początku oraz na końcu tych nazw. Podzielcie je także na sylaby oraz na głoski, policzice ilość głosek.
Zadanie 3.
Zabawy badawcze – zapraszam do zrobienia tęczy.
1. „Tęcza w wodzie” – nalewamy wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kierujemy snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwujemy tęczę.
2. „Jak sprowadzić tęczę?” – kładziemy na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymamy szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza.
Jak myślicie skąd się wzięła tęcza?
Wiązka światła białego odbija się od lustra. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje
na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego
łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach
i fontannach. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.
Zadanie 4.
,,Tęcza” – praca plastyczna. Namalujcie tęczę na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek, wytnijcie elementy z papieru kolorowego i naklejcie pod tęczą, tworząc dowolny krajobraz.
PRACA Z KP CZ. 4: 40