Zadanie na czwartek
04.06.2020r.
Drodzy Rodzice i Kochane ,,Niedźwiadki"
Proszę przygotujcie:
- duże minki: wesołą i smutną
- kubki, słomki, mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane.
1. ,,Dzieci nie lubią", ,,Lubię - nie lubię" - zabawa z minkami
Dziecko otrzymuje dwie minki : wesołą i smutną.
Prowadzący mówi zdanie, dziecko podnosi odpowiednią minkę.
- Lubię chodzić do przedszkola?
- Lubię lody waniliowe?
- Lubię szpinak i marchewkę?
- Lubię, kiedy pada deszcz?
2. ,,Co można robić, kiedy na dworze pada deszcz? - Rozmowa z dziećmi.
3. ,,W co się bawić?" - słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.
Franek lubi w piłkę grać,
Zosia mknąć rowerem.
Na wyprawy krótkie, długie
razem z przyjacielem.
Kasia lubie tworzyć prace,
pięknie malowane.
A ja lubię czasem zrobić
dwie bańki mydlane.
Jedna duża, druga mała,
potem średnich dwieście.
Takich pięknych baniek,
nie ma w całym mieście.
Trochę mydła, trochę wody,
jeszcze słomka mała.
I już jest na nudę,
zabawa wspaniała.
Lecą bańki w górę,
potem w dół spadają
i mnóstwo kolorów
w swoich brzuszkach mają.
- o czym mówi ten wiersz?
4. ,,Co jest potrzebne do puszczania baniek mydlanych?" - wybór rzeczy.
Dziecko ma za zadanie wybrać te przedmioty, któe będą mu potrzebne (kubki, słomki, mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).
5. ,,Właściwości mydła" - zabawa badawcza
Dzieci oglądają różne rodzaje mydła (mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).
Następnie określają: mydło w płynie jest lepkie, w kostce jest twarde, płatki to małe kawałki mydła.
Wykonanie doświadczeń.
Wybór mydła do puszczania baniek. Rozpuszczanie mydła w wodzie.
Sprawdzenie, czy mydła jest wystarczająco, aby można było puszczać bańki mydlane - próby.
6. ,,Bańki mydlane" - ćwiczenia oddechowe
7. ,, Słońce świeci, deszczyk pada" - zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.
Dzieci poruszają się po podwórku w różnych kierunkach.
Na hasło : ,,słońce świeci" - dzieci swobodnie biegają.
Na hasło: ,,deszczyk pada" - stają plecami do ściany budynku na baczność. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.