Zadanie na czwartek

04.06.2020r.

Drodzy Rodzice i Kochane ,,Niedźwiadki"

 

Proszę przygotujcie:

- duże minki: wesołą i smutną

- kubki, słomki, mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane.

        1. ,,Dzieci nie lubią", ,,Lubię - nie lubię" - zabawa z minkami

Dziecko otrzymuje dwie minki : wesołą i smutną.

Prowadzący mówi zdanie, dziecko podnosi odpowiednią minkę.

  • Lubię chodzić do przedszkola?
  • Lubię lody waniliowe?
  • Lubię szpinak i marchewkę?
  • Lubię, kiedy pada deszcz?


        2. ,,Co można robić, kiedy na dworze pada deszcz? - Rozmowa z dziećmi.

 

        3. ,,W co się bawić?" - słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.

Franek lubi w piłkę grać,

Zosia mknąć rowerem.

Na wyprawy krótkie, długie

razem z przyjacielem.

Kasia lubie tworzyć prace,

pięknie malowane.

A ja lubię czasem zrobić

dwie bańki mydlane.

Jedna duża, druga mała,

potem średnich dwieście.

Takich pięknych baniek,

nie ma w całym mieście.

Trochę mydła, trochę wody,

jeszcze słomka mała.

I już jest na nudę,

zabawa wspaniała.

Lecą bańki w górę,

potem w dół spadają

i mnóstwo kolorów

w swoich brzuszkach mają.

- o czym mówi ten wiersz?

       

       4. ,,Co jest potrzebne do puszczania baniek mydlanych?" - wybór rzeczy.

Dziecko ma za zadanie wybrać te przedmioty, któe będą mu potrzebne (kubki, słomki, mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).

 

        5. ,,Właściwości mydła" - zabawa badawcza

Dzieci oglądają różne rodzaje mydła (mydło w kostce i w płynie, płatki mydlane).

Następnie określają: mydło w płynie jest lepkie, w kostce jest twarde, płatki to małe kawałki mydła.

Wykonanie doświadczeń.

Wybór mydła do puszczania baniek. Rozpuszczanie mydła w wodzie.

Sprawdzenie, czy mydła jest wystarczająco, aby można było puszczać bańki mydlane - próby.

 

        6. ,,Bańki mydlane" - ćwiczenia oddechowe

 

        7. ,, Słońce świeci, deszczyk pada" - zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa.

Dzieci poruszają się po podwórku w różnych kierunkach.

Na hasło : ,,słońce świeci" - dzieci swobodnie biegają.

Na hasło: ,,deszczyk pada" - stają plecami do ściany budynku na baczność. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.