Zadanie na wtorek

26.05.2020r.

Drodzy Rodzice i Kochane ,, Niedźwiadki"

DLA MAMY

Mamo, mamo dziś wszystkie dzieci,

niosą tobie życzeń bukiecik.

Serduszka gorące, kwiatuszki pachnące

co wyrosły na naszej łące.

 

Niech te kwiatki powiedzą same,

jak my bardzo kochamy mame.

Rumianki i bratki, stokrotki, bławatki

niech ucieszą serce mej matki.

 

Proszę przygotujcie:

- ilustracje rodzinki lub zdjęcia rodzinne

- kartkę z bloku rysunkowego A4

- kredki ołówkowe

Zadania do wykonania:

 

1. ,,Kochać" - nauka wiersza J. Myślińskiej metodą ze słuchu.

,,Kochać nie jest trudno,

Kochać nie jest źle,

- ja Cię mamo kocham (-ja Cię tato kocham)

i całuski ślę."

2. ,,Tworzymy koła" - zabawa ruchowa

Dzieci biegają po pomieszczeniu w różnych kierunkach, na sygnał ,,uwaga" tworzą koła po tyle osób ile palców podniesie prowadzący.

 

3. ,,Moja rodzina" -swobodne wypowiedzi dzieci na temat członków rodziny na podstawie ilustracji lub zdjęć rodzinnych.

 

4. ,,Rodzinka" - słuchanie opowiadania A. Surowiec

W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają.

Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci.

Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma.

Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają.

Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje.

 

5. Rozmowa na temat opowiadania, wyjaśnienie współzależności w rodzinie

- Wymień członków rodziny występujących w opowiadaniu. (tata, mama, syn, córka, babcia, dziadek).

- Jak nazywa się mama i tata ? (rodzice)

- Jakie są dzieci w tej rodzinie ? (córka, syn)

- Kto to są wnuki?

 

6. ,,Rodzinki" - zabawa ruchowa wg. Klanzy

Nauczyciel dzieli dzieci na czteroosobowe zespoły, które tworzą koła. Każda osoba w kole dostaje inny kolor szarfy, który określa jej rolę w rodzinie, np. dzieci z czerwonymi to mamy, z niebieskimi - tatusiowie, z zielonymi synowie, a z żółtymi córki. Podczas muzyki poszczególne koła się obracają - ,,rodzinki" są na spacerze. Na każdą przerwę w muzyce dzieci postępują zgodnie z poleceniem nauczyciela, np. ,,Synowie idą w odwiedziny do innych rodzin" (dzieci z żółtymi szarfami zmieniają koła), ,,Mamy wykonują ukłon dla swoich rodzin", ,,Córki wchodzą do środka koła i zasypiają" (kucają), ,,Tatusiowie pokazują ćwiczenie, które powtarzają członkowie ich rodzin". Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 

7. ,,Moja rodzina" - rysowanie postaci kredkami ołówkowymi.

 

Życzę udanej zabawy!