Zestaw zadań na tydzień 04.05 - 08.05.2020
Zapraszam do zabawy z kolorami !
Będą też skoki, pchanie i turlanie...
...a na koniec zręczne dłonie i szybkie oczka…
Zadanie 1
Cele:
- stymulacja proprioceptywna
- wzmocnienie obręczy barkowej
- poprawa stabilizacji tułowia
- doskonalenie poczucia pewności ciała
- normalizacja pobudzenia
Spychacze z piłką
Wyznaczamy linię na podłodze. Na linii układamy piłkę. Ustawiamy się na przeciwnych stronach piłki i układamy na niej dłonie. Na hasło „start” pchamy piłkę tak by znalazła się na stronie przeciwnika. Opiekun stawia opór odpowiedni do możliwości dziecka
Zdjęcie 1
Zabawę możemy zakończyć masażem/dociskami piłką całego ciała. Dziecko kładzie się na brzuchu na miękkiej macie, kanapie lub dywanie. Dociskamy całe ciało od stóp do klatki piersiowej, powoli przetaczając piłkę w obu kierunkach.
Zadanie 2
Cele:
- stymulacja przedsionkowa z fiksacją wzroku
- doskonalenie umiejętności skakania po wyznaczonych śladach z przekraczaniem linii środkowej
- nauka/ doskonalenie znajomości kolorów
- klasyfikowanie kolorów
Turlanie z kolorami
Przygotowujemy 6 dużych kartek. Każda z kółkiem w innym kolorze (u nas były: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i różowy). Do każdej dużej kartki przygotowujemy 3 małe karteczki z kółeczkiem w tym samym kolorze.
Jest to trochę pracochłonne, ale może przydać nam się do innych zabaw w przyszłości.
Duże kartki układamy po obu stronach liny, jak na zdjęciu 2. Małe karteczki zostają w miseczce na końcu liny. Zaczynamy zabawę od skoków po kolorach tak, by za każdym razem przekroczyć linę. Na końcu losujemy trzy małe karteczki z miseczki. W drodze powrotnej dziecko turla się jednocześnie układając karteczki na polach w tym samym kolorze. Zadanie będzie zakończone, gdy wszystkie karteczki znajdą się na odpowiednich miejscach.
Zdjęcie 2, 3
Zadanie 3
Cele:
- doskonalenie szybkiej lokalizacji
- poprawa sprawności dłoni
- stymulacja dotykowa i proprioceptywna w obrębie dłoni
- klasyfikowanie kolorów
Wyszukiwanie na czas
Przygotowujemy skrawki bibuły w 6 kolorach (takich samych, jak duże kartki z zadania 2) w ilości 6 – 12 sztuk w każdym. Dziecko zgniata je w kulki.
Gotowe kulki rozsypujemy w kole hula-hop lub w wyznaczonym okręgu (np. narysowanym na dużej płachcie papieru pakowego lub starym prześcieradle). Ważne, by podłoże miało w miarę jednolity kolor i dość dużą powierzchnię. Wokół naszego pola z kulkami układamy duże kartki z zadania 2.
Dziecko wyszukuje jak najszybciej kulki określonego koloru i układa na odpowiednim polu. Odliczamy na głos sekundy lub używamy stopera. Możemy też wykorzystać zabawkową klepsydrę.
Mówimy: „ Ciekawe jak szybko uda ci się znaleźć wszystkie żółte kulki i ułożyć na żółtym polu”, odliczamy, „Brawo ! Zdążyłeś to zrobić w 10 sekund!” , „Teraz spróbuj znaleźć ten kolor”…
Zdjęcie 4, 5
Życzę udanej zabawy !!!